Oh bu!

Nelly aka horse-of-steele har gått o slagit sig i huvudet :(
Antagligen har hon rullat fast i boxen för hon var fine när hon var ute o hage tidigare... Nu är hon i alla fall extremt (jag menar EXTREMT) känslig för beröring av nacken..! Jag, ovetande av detta, började borsta henne som vanligt och när jag drog borsten över nacken flög hon bort från mig och började nervöst vanka a o an för att undvika mig... När jag då fångade hennes huvud o höll i det o provade att borst igen så reste hon sig rätt upp i boxen och skakade för att få bort mitt grepp. Hon gjorde likadant för stallägarinnan. De är ingen svullnad eller värme, men ho är rutigt riktig öm stackars prinsessan :( 
Så ja, det blev bara promenad idag..! Lika bra det kanske eftersom jag är brakförkyld! 

Inte alla som får äta grönt gott gräs såhär i mitten av december..! :)






Kommentarer
Julia

Stackars tjejen...

Svar: Ja, så himla ovant att det är något på tok med lillsnuttan!
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2013-12-17 @ 23:38:43
URL: http://ohjuliet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0