PRIS!

Okej, så vi åkte på hopptävling.
Kombinationstävling var det visst, med både banhoppningshinder och några rustika hinder av terrängkaraktär. Piece of cake sa stallägarinnan och jag, vi skulle ju ändå bara hoppa 90-100cm såhär färsta tävlingen för året. Snart visade det sig dock att inga tog sig runt felfritt, haha..! Det var 4 skinny (smala hinder, ca 1½m breda istället för det vanliga 3m) varav några var lite krångliga terräng-hörn som alla hästar sprang förbi. I klassen innan oss var bara vinnaren felfri.
Men, jag kände mig ändå himla säker. Problemen folk hade på banan berodde på ryttarna och jag hade en plan att rida stadigt och säkert. Jag ville inte ha några flacka språng, det skulle ha betytt att jag gett henne möjlighet att springa förbi + inte gett henne chansen att leverera fina kvalitets-språng, vilket vi såklart vill ha!
 
Sååå, ja.
Min plan gick väl sådääär bra att hålla, haha!
Nelly blev helt SKOGSTOKIG på framridningen, haha! Vägrade gå i något annat än ökad trav, kors och tvärs och överallt. Alla kommenterade om vilket fint steg hon hade, och jag tackade och tog emot medan jag inombord bara kände "hur går jag stop!?". Sen blev hon rädd för en brunn på andra sidan staketet och bockade en hel långsida innan hon slutade, haha! Helt crazy! Vi hoppade några språng men hon sköt mig ur sadeln varje gång så jag bestämde mig för att bara trava runt i ca 10 min innan min start..!
Det låter kanske helt galet, men jag kände mig grymt självsäker och förväntansfull! Hon må ha varit tokig och jag må ha haft väldigt lite kontroll, men det var baske mig kvalite på grejerna! Och energin hon förmedlade var grym!
I och med det ställdes min hjärna om fullständigt från "skola runt unghästen"-mode till "Nu jädrar vinner vi"-mode. Jag ville liksom prova och se vad Nelly gjorde om jag red henne som om vi ville vinna, som om hon var en vuxen häst reso att prestera inne på tävlngsbanan. Och vad händer?
 Vi hoppade runt snabbt och felfritt och låt etta ända tills de två sista rutinerade fullbloden som petade ner oss till en strålande tredjeplats!
Så nu har jag o Nelly ridit vårt första ärevarv, hennes första tävling som 7åring!
 
 
 VÄRLDENS BÄSTA NELLY!!


Kommentarer
Emelie

Grattis!! :D Skoj!

Svar: Taaack =D xx
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2014-01-21 @ 09:54:16
URL: http://semlur.blogg.se
Malin

GRATTIS :)

Svar: Tack Malin =D Så stolt över elefanten <3 xx
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2014-01-21 @ 14:40:06
URL: http://westcoastdressage.wordpress.com
Sandra

Häftigt! Ni är grymma båda två!!

Svar: Tack hörru =D xx
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2014-01-21 @ 17:32:16
Julia

Tusan vad grymt! Grattis!!!!

Svar: Taaaack Julia! Känns så himla gött!! =D xx
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2014-01-22 @ 15:36:48
URL: http://ohjuliet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0