Saker som man försöker finna sig till ro med...

  1. Det ÄR dan före dan. Dan före D-day liksom. I morgon är det julafton. Men jag kommer fira jul den 25 i år. För så gör man här i England. Man gör ingenting den 24. Mitt julehjärta kommer vara så frustrerat! Det är så annorlunda här...! Det är inget julebak här, det är ingen knäck, ingen fudge, ingen julskinka, inga köttbullar, ingen prinskorv, inget svenskt julpynt, inga pepparkakor, ingen familjen Janson/Härdne/Kausland. Men det är en superman här. Min superman. So here I am. Home IS where the heart is, it seems =)

  2. En jul borta från Nelly! Min favorit i hela världen! Har lovat henne pepparkakor och clementiner när jag kommer tillbaka, så enligt henne var det okay i alla fall... (inte för att man hade kunnat rida i den här stormen ändå! Frasen "Killer storm" användes på nyheterna =O )

  3. Jag hade en kick-ass-julklapp planerad för superman. KICK-ASS!
    Vi hade sparat all vår julhandel till idag då vi ville åka in till den fantastiska staden Cardiff för en heldag med fika och mys och julshopping... Vi båda hade sett fram emot det så mycket, och hade en lista färdig med alla paket till alla. Och så idag ba: STORM. Alla vägar stängda. Uppmaningar att hålla sig inomhus o hela köret. Alltså.... Inga paket och ingen shopping. PANIK. Vi lyckades ta oss till ett jättebra shoppingcenter där de hade allting förutom det jag så sett fram emot att ge superman! Det är för sent för att skicka efter det också... Så, jag fick ta några djupa andetag, köpa nåot annat så länge och har nu lovat honom att han får det i dagarna efter jul... Worst girlfriend ever, fast ändå inte. Ja, ni fattar!

     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0