So this is christmas

 
Jag har haft en jättetrevlig dag med Superman och hans familj!
Det började med sovmorgon och paketöppning, gick vidare till kalkonmiddag och nu har vi precis sett på ensam hemma 2 allihopa =)
Nu sitter vi och tittar på ett överlevnadsprogram (det blir så när Superman bestämmer, haha) och dricker ginger beer..! Mys alltså!
Jag är jätteglad för alla mina presenter, men allra gladast är jag för mina presenter till mig själv: En kropp jag trivs med och att jag vågar vara mig själv. Det kommer antagligen handla lite mer om min träning här på bloggen framöver, för tro det eller ej men det är svårt att inte börja gymma när man bor med superman ;) Nu går jag till gymmet tre dagar i veckan, och det LYFTS ska ni veta...! Jag har våghalsade mål vad det gäller tyngdlyftningen och jag kommer inte vara helt nöjd förrän min kropp är så välsvarvad som jag vill ha den - men jag är redan nu så himla nöjd med mina resultat! Ska försöka ta bilder någon dag så ni får se =) Jag tycker jättemycket om mina abs, min rumpa har blivit en riktig squat-rumpa och mina ben som alltid varit med svaga punkt är jag för första gången nöjd med! Hela kroppen är liksom mer tight, toned. Ja, jag är glad i alla fall! Bara en sådan sak att jag kan springa, och springa ganska långt och snabbt utan att bli trött gör mig glad!
Att jag vågar vara mig själv är också ganska stort för mig.
Jag är en riktigt "pleaser", ser ofta till andras behov framför mina egna och vill gärna vara till lags. Specellt när det gäller killar. Men med superman är jag nu så trygg att jag kan stå på mig när jag behöver, och jag vet att han inte kommer hålla det emot mig. Det gör mig också glad =)
Det är också så att jag vågar vara mig själv inför andra, och tycka att om de inte gillar det så klarar jag mig bättre utan de personerna. Jag är liksom inte längre beroende av att vara omtyckt av allt och alla om de inte är viktiga. Gillar de mig inte för den jag är så kan det vara!

Amen!
Och GOD JUL!
 


Kommentarer
Bea

Låter sunt och härligt :) Roligt att du är tillbaka, min favoritblogg ju!

Svar: Tack :) det var härligt, men nu börjar jag allt längta efter Nelly och lägenheten ;)
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2013-12-26 @ 13:16:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0