No pain, no gain!

Som några av er kanske redan vet så har Superman fått mig att joina ett ganska fräsigt gym som vi går till tillsammans (Couples membership = #dorks).
Han har inte "fått mig att joina" i den bemärkelsen att han tycker att jag behöver det utan jag hängde med honom ett par gånger och tyckte att det var riktigt kul att lyfta skrot!
Han är dessutom utbildad PT så jag får verkligen det mesta ut av mina pass, och tack vare hur min kropp fungerar så får jag resultat ganska snabbt vilket såklart är motiverande =)
Jag följer ett program vi tagit fram för mig som ryttare, så det känns extra kul att det ska gynna mig och Nelly och våra prestationer! 3 dagar i veckan åker vi till gymmet för att gymma, och en dag extra för att relaxa i bubbelpoolen och simma lite. Jag kör olika varianter av squats och benpress och bänkpress och hantlar och dead lift och pull ups och intervallträning på löpbandet = PUH!
Samtidigt som jag vill att det ska gynna min ridning så vill jag lite fåfängt också se bra ut, så vi fokuserar även på att de delar som successivt blir större/mer musklade även blir snygga!
 
Jag har gjort det här i några månader nu och jag är så himla stolt över hur jag förbättrats, både i gymmet och i ridningen! Jag känner verkligen när jag rider hur jag orkar rida bättre längre! Innan har jag ibland känt hur jag slutat vara effektiv eftersom jag inte orkar, och det händer inte längre! Jag är både mer stabil och kan mjukna mycket mer eftersom jag är så mycket fysiskt starkare, och det är en så himla härig känsla..!
Jag tycker också att det är superkul när jag orkar lyfta mer och mer i gymmet också, och har satt rätt kaxiga mål ;) Jag vill kunna ta 75kg i bänkpress (tar 40kg nu), 100kg squat (gör reps med 40kg nu) och deadlift på 100kg hade varit coolt (gör 80kg nu) =)
 
Är det någon av min läsare som gör någon träning förutom ridningen?
Jag ansåg i flera år och anser fortfarande att ridningen är nog för att hålla en i bra form, men när man hittar något såhär på sidan av att träna och som dessutom gynnar ridningen så är det jättekul! Jag rekommenderar det verkligen! Trodde själv att gymmet var ÖKEN innan, men an måste bara hitta vad som funkar för just DIG =) För mig var det att ha en PT (även om det må vara ens pv) som hjälper en att inse hur stark man faktiskt är, och som pushar och utmanar en på precis rätt sätt! Gud ska veta att jag varit förbannad på honom när han fått mig att göra något till synes omöjligt, men när han sen efteråt säger att jag nu gjort samma test som den olympiska kommitten gör när de söker nya talanger eller att jag gjort samma träningsrutin som stadens professionella rugby lag, då blir man baske mig lite stolt..:!
 
Det är ju lite fusk när man ligger ner, men vår lampa i taket är trasig.
Detta är på god väg men ska bli ännu starkare!
 
 
 


Kommentarer
Julia

Härligt att höra! Vilken snygg mage du börjar få :D

Svar: Ja nu jävlar, haha! x) Superman ska inte vara den enda som ser ut som en gladiator här inte, haha! xx
confessionsofanequestrienne.blogg.se

2014-01-23 @ 12:18:25
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Filippa

Började träna med PT i april (som sen råkade bli min pv också). Var bara för att hästen stod och jag hade tråkigt, och innan tyckte jag att man skulle vara smal och gymmare var töntiga.

Sen fick jag lite muskler, insåg att jag hade läääätt att lägga på mig, att jag kunde äta precis vad jag ville och helt plötsligt ville jag ha fler muskler. Och när man har fler vill man ha ännu fler ;) Haha, gymskadad, för att inte tala om hur mkt bättre sits man får!

2014-01-28 @ 12:34:33
URL: http://filippashastliv.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0