To get back on the horse

Alltså den där Nelly!
Idag var det 1½ timmes rykt innan hon var ren från en veckas lerinpackningsjobb, haha! Helt sjukt, lerand hade liksom torkat men var ändå som tuggummi! Vissa partier var det jätteskönt när jagborstade, och andra blev hon helt vansinnig på mig...! Tillslut fick jag i alla fall på utrustningen och vi begav oss ut på kullarna. På lördagar är det omöjligt att rida på banan, det är lektioner hela tiden, och även om det går att rida efteråt så har banan blivit alldeles för mjuk för min smak då --> lördag = uterittsdag ;)
Idag då, efter en veckas vila och i strålande sol har Nelly sprungit omkring på kullarna medan jag mest bara försökt stanna..! Det är helt sjukt vilkenförändring Nelly genomgått sedan vi lämnade Sverige för snart ett år sedan. Hon har verkligen gått från en talangfull tjockis med skogsmulle-lynne till någon slags maskin som bara går och går och går. Det hela har blivit värre/bättre (kan inte bestämma mig) sedan vi slutade det där hemska jobbet (MÅSTE berätta om det nu! Inlägg kommer snarast!), jag rider ut henne med ett Kimlewick nu, ett rakt jakt kandar, och jag kan inte hålla besten när hon väl drar alltså! Bockar så fort jag inte låter henne gå precis så fort som hon vill och att stegra har hon lärt sig också...! Jag tycker oftast att det bara är häftigt när jag förlorar kontrollen lite, det är så sjukt häftigt att uppleva kraften hon genererar... Jag bara känner energin och blir mer fascinerad än rädd. Bra det igentligen!
 
Är så himla tävlingssugen nu!
Vi vill visa upp oss, vi vill bli utmanade och vi vill bli bättre!

Jag hoppas 2014 kommer innehålla så mycket tävling och utveckling som vi önskar =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0